Onlinemail.io - Spamfilteret

Opdateret April 6th, 2022

Til vores Onlinemail.io-løsninger (Webhotel, Mailhotel) følger et spamfilter med som man kan rette indstillinger for.


Spamfilteret har ikke de samme muligheder som det selvstændige produkt Hosted Spamfilter og det kan derfor stadig give mening at have Hosted Spamfilter til Onlinemail.io-mail

Spamfilteret administreres fra mail-administrationen på det tilhørende produktkort (Webhotel eller Mailhotel). Man tilgår indstillingerne for spamfilteret ved at klikke på blyanten ud for kontoen man vil sætte indstillinger for.

Spamfilterindstillinger kan kun ændres for specifikke brugere og altså ikke hele domænet. Dog er der en global black- og whitelistfunktion i mailadministrationen.




Når man klikker på blyanten kan man vælge "Antivirus & Antispam" i fanebladet i toppen.


Mulighederne på siden er:


Antivirus (Kan ikke slås fra)

  • Vi fjerner automatisk mail med kendte virusfiler.


Blokering af filer med høj risiko

  • Hvis blokering af filer med høj risiko er slået til, modtager man ikke mails med fx. exe-filer som kan være skadelige. 

Antispam

  • Slår spamfilteret til eller fra

Spamfilter rapport

  • Hvis muligheden er slået til får man en rapport, hver dag om mails spamfilteret har sorteret fra. Hvis en mail ved en fejl er blevet fanget af filteret kan den også frigives fra den rapportmail man får.

Spam - Markeringsscore

  • Her kan man indstille markeringsscoren. Hvis en mail modtages med en spamscore over markeringscoren bliver sætter spamfilter "***SPAM***" i emnefelter og flytter mailen til spammappen. Hvis kunden bruger POP3 vil kunden ikke kunne se disse mails i deres mailklient fordi POP3 kun henter mail som ligger i indbakken.


Spam - Sletningsscore

  • Sletningsscoren fungerer ligesom markeringsscoren men sletter mails i stedet. De mails som er slettet kan ses i spamrapporten, hvis den er slået til.

Var denne artikel hjælpsom?