Office 365 Opsætning af MFA

Opdateret June 11th, 2021

Her kan du se både Aktivering af MFA og Deaktivering af Multifaktorgodkendelse.


Aktiver Multifaktorgodkendelse

For at komme på https://portal.office.com skal du bruge login oplysningerne fra dit Microsoft Office 365 løsning hos os. og det finder du i reseller portalen.


Log ind på https://portal.office.com med din administrator bruger


Inde på https://portal.office.com , tryk på “Administration's" punktet i menuen til venstre.


Når du er inde i selve administrationen skal du via menuen under Punktet Brugere > Aktive Brugere- Nu har du så et punkt under Aktive Brugere der hedder "Multifaktorgodkendelse"


Under multifaktorgodkendelse, vil du kunne se en liste over de enkelte brugere du har på løsningen, og om der er aktiveret eller deaktivere multifaktorgodkendelse på den enkelte bruger.

- For at aktivere det, skal du markere den enkelte bruger
- Ude til højre har du punktet "Aktivér"


Nu vil der komme en advarsel frem, som du skal godkende ved at trykke på Aktivér multi-factor auth knappen


Nu er det aktiveret på den ønsker bruger og det tager ca 15 min før det er aktiveret.



Deaktiver Multifaktorgodkendelse


For at slå Multifaktorgodkendelse fra skal du log ind på https://portal.office.com med din administrator bruger.

Inde på https://portal.office.com , tryk på “Administration”s punktet i menuen til venstre.


Når du er inde i selve administrationen kan du via hoved menuen under Punktet Brugere > Aktive Brugere
- Nu har du så et punkt under Aktive Brugere der hedder "Multifaktorgodkendelse"


Under multifaktorgodkendelse, vil du kunne se en liste over de enkelte brugere du har på løsningen, og om der er aktiveret eller deaktivere multifaktorgodkendelse på den enkelte bruger.

- For at deaktivere det, skal du markere den enkelte bruger
- Ude til højre har du punktet "Deaktiver"


Nu kommer der en advarsel om at slå multifaktorgodkendelse fra

Når du har Deaktiveret det, kan det tage ca 15 min om at slå igennem.

Var denne artikel hjælpsom?