Outlook 2016: Opsætning af POP (manuel)

Opdateret April 7th, 2022

Outlook 2016 eller Outlook 365 - Opsætning af POP

Start Outlook 2016/ Outlook 365


Når Outlook er startet op så tryk på menu punktet “Filer”.




Klik på “Kontoindstillinger” og derefter på “Kontoindstillinger…” i dropdown menuen.




Klik nu på “Ny…”



Skriv mail adressen ind
– Tryk på Avancerede Indstillinger
– Sæt kryds i “Lad mig manuelt konfigurere min konto” og klik herefter på “Opret forbindelse”.

Som konto type vælges “POP”



Udfyld nu de ønskede oplysninger :


Skriv mail.onlinemail.io i “indgående post:”
I indgående post port skal der stå 110

Skriv asmtp.onlinemail.io i “Udgående post:”
I Udgående post post skal der stå 587

Krypteringsmetode : STARTTLS

Tryk på “Opret forbindelse


Så skal du skrive din adgangskode i “Adgangskode”


Nu skulle kontoen være sat op når du har godkendt de sidste data.




NB. Hvis den ikke vil sende post kan det være du skal tjekkede følgende

1 Klik på “Filer” øverst til venstre i Outlook
2 Klik på Oplysninger > “Kontoindstillinger” knappen til højre og derefter på “Kontoindstillinger…” i dropdown menuen.
3 Klik “Reparer” på din mail konti
4 Vælg avanceret indstilling inden du trykker på Reparer knappen

Under “Server til udgående post” skal følgende være indstillet

Tjek
- at der står asmtp.onlinemail.io i “Server”
- at der står “587” i Port feltet “Udgående post”.

Brug følgende kryptering der skal vælges enten STARTTLS eller AUTO

Sæt flueben i “Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”.

Klik på “Reparer”.

Var denne artikel hjælpsom?